pondělí 22. prosince 2014

Střípky ze zimního Brightonu



Vážení a milí,

už je to sakra dlouho co jsem napsala poslední příspěvek... snad mě omluvíte, bylo teď chaotičtější období, ale já přesto nezahálela a pilně sbírala fotky a dokonce i videa toho, co se za poslední dobu událo.
Už jsem v Brightonu přes dva měsíce, čas neskutečně letí a člověk si to ani neuvědomuje a jsou Vánoce. Poslední týdny byly hodně hektické, mezi pobíháním mezi pracemi a obchody, jsem si však našla i chvilky na nějakou tu zábavu, a taky bych se s vámi podělila o pár dalších věcí. 

Zima v Brightonu je celkem teplá, máme tady cca kolem 10°C. Téměř každý den však fouká a MŽÍ!!! Místní zima je zvláštní, myslela jsem, že já - zvyklá z Česka, na kolikrát i -15 až -20°C budu v pohodě, ale člověk se rychle přizpůsobí. Takže ačkoli je zde v podstatě teplo, chodíme zabalení v šálách, rukavicích a čepicích :) a i po dvou měsících mě neustále překvapuje, jak se lidi dokážou obléknout... vzít si na sebe kožich, kotníkové kecky značky Converse a k tomu mít holé kotníky... NECHÁPU!! 
Stejně tak moc nechápu anglické přípravy Vánoce... Angličani totiž mají vánoční stromky již připravené, nazdobené, rozsvícené hned od začátku prosince. Ačkoli možná se není až tak čemu divit, když vánoční výzdoba ve městě byla snad na začátku listopadu že... Jaké pak ty Vánoce mají kouzlo? Na druhou stranu musím uznat, že si asi užívají delší vánoční atmosféru... co já vím...




Angličtina se mi začíná zavrtávat do mozku. Jak se to projevuje? Třeba tak, že když člověk si v duchu přemýšlí, či přemítá co má dělat, co je potřeba přichystat, co komu říct, či co napsat... tak začíná uvažovat v angličtině. Každou větu začínám anglicky. Šílené také je, že už mi vypadávají občas nějaká česká slovíčka, či nedokážu si vzpomenou na český výraz pro dané anglické slovo. Tak to pak vypadá asi takhle, že popisuji rodičům, co jsem měla k obědu stylem: "Noo měla jsem oběd v práci, takže rýži a beff". A oni na to: "Co to je ten beef?". A já:"Noo já si nemůžu vzpomenout, jak to přeložit... hmm, to je to noo... ", a pak radši změním téma :D.

13. prosince na naše dvouměsíční výročí zdejšího pobytu jsem taky slavila svůj svátek... Angličani svátky neznají, nedokáží si představit co znamená "oslavovat jméno". Oni celkově moc svátků nemají, moc svátky neslaví, nemají tolik dnů volna v práci či ve školách jako máme my v ČR. No a abych z toho dne něco měla, tak jsem si koupila svůj PRVNÍ CUPCAKE!!! A víte co? Byl ÚŽASNÝ!! 

White chocolate with raspberry

Jak jsem se již výše zmínila... měla jsem tento měsíc čas i na nějakou tu zábavu a další zážitky. Byla jsem pozvaná na svůj první firemní večírek v Anglii, který se konal 7. prosince. Pracuji v malém korejském fast-foodu, k firmě však také patří sushi restaurace zvaná Sushi Garden. Je vám asi jasné, jak to na večírku vypadalo. Ano... cca 20 korejců, dvě angličanky a já jako jediná blondýna :D Večírek byl super, úžasní lidé, bezva zábava, relax... a níže pár foto pro představu :)

Namul

My boss :-)

Náš stromeček



Další akce, které jsem se zúčastnila byl tzv. Dean XFACTOR v Rottingdean, na který nás pozvala naše paní domácí, která se soutěže účastnila i se svým expřítelem (který soutěž, mimochodem, hned další týden vyhrál). Pro představu jsem chtěla přidat také vítězného zpěváka, bohužel je video moc velké a nelze jej nahrát. Pokud se mi jej podaří nějakým způsobem zmenšit, ráda jej přidám. 



Úžasná výzdoba i atmosféra


Vzhledem k tomu, že článek je nakonec delší než jsem přepokládala, nebudu vás již nadále zdržovat, jděte si užívat Vánoce. O návštěvě Mariny, první návštěvě kina, Burning the Clock a samozřejmě o spoustě dalším... až zase někdy příště :) 




Teď už jen zbývá popřát... 






KRÁSNÉ VÁNOCE, PLNÉ POHODY, RELAXU, LÁSKY... 



Krásné Vánoce...


Žádné komentáře:

Okomentovat

Za případné komentáře děkuji :)